2014.02.17.
15:05

Írta: Kozpontban.hu

Reklámok – rémálmok ?

Nem tudom, hogy vannak vele a kedves olvasók, de én a reklámok egy nagy részét már ki nem állhatom. Nem arra gondolok , amikor bármely csatorna bármely műsorát hirtelen, minden átmenet nélkül megszakítja egy-egy pár perces reklám, mert ugye az ember megérti, hogy a televíziózás közgazdaságtana a reklámbevételeket az első helyre  helyezi.

Nem lenne bajom az olyan reklámokkal, amelyek ehető reklámtartalmat tálalnak fel a nagyérdeműnek, azaz amit szívesen megnéz az ember egymás után százszor is és nem kapcsol át egy másik csatornára azonnal, mikor megjelenik a már unalomig utált reklám az orra előtt.

Országunk reklámgurui minden bizonnyal azt gondolják, hogy a  magyar embernek nemcsak a gyomra van vasból, de az idegei kötélből és az agya szivacsból, ami csak a mosogatólé felszívására alkalmas.

Miért állítok ilyen sokak számára badarságnak tűnő dolgokat ? Nézzünk egy kedélyborzoló példát:  emlékeznek, amikor hirtelen feltűnik a képernyőn , egy bevásárló egységben egy kissé túlsúlyos, elmebeteg kinézetű szőrös arcú és debilis tekintetű figura, mint aki csak a feleségét kíséri el vásárolni, majd egyszerre meglát egy árucikket és artikulálatlan, szinte majomrikácsolás szerű hangon közli saját magában beszélve: “hát ez nem ár ” . Ezután egy eladó szánalommal az arcán a férfi felé néz ( felesége szintén bocsánatkérő tekintettel tekint körbe), az elme gyönge pocakos aztán maga elé kiabálja: ” ez tényleg csak ennyi ?”.

Ez egyszerűen borzasztó, én abba az élelmiszerboltba be nem teszem azóta a lábam, hogy ezt a reklámborzalmat megláttam, mert hátha pont akkor jön velem szemben ez az eszelős tekintetű lipót mezei szökevény és a fülembe harsogja, hogy ez tényleg csak ennyi ?

Vannak azonban más elrettentő reklámpéldák is, például ismerik minden bizonnyal azt a reklámot, amikor egy vállalkozó az általa forgalmazott ékszereket reklámozza azzal, hogy ne a nőt nézzék,  hanem az ékszert. E reklámmal csak a nő megjelenése a bajom, miért nem tudtak már valóban egy szépséget szerepeltetni e reklámban, olyat, aki nem a tizenkettő egy tucat jellemzőinek felel meg. Mert ez a hölgy gusztusos ugyan, de hogy feltűnő jelenség lenne, azaz a megjelenése vetekedne egy ékszerrel, azt nem mondanám rá. ( Szerencsére ritkán látom e reklámot ).

A reklámok esetében is van egy reklámokat ellenőrző hatóság, mely talán nincs mindig a helyzet magaslatán, ahogyan a reklámjaink színvonalán meglátszik. Már-már zavaró, amikor az esti vacsoraidőben az egyik-másik műsorszámot megszakítva a papírzsepit reklámozzák, vagy a wc papírt. A papírzsepi reklám eléggé gusztustalanra sikerült amikor különféle orrfúvás hangjai mellé még a papír átszakadását is láthatjuk, de még szerencse, hogy az orrváladékot nem rakták hozzá, hogy igazán gyomorforgató legyen e kis műsor.

Ezt persze senki sem teszi szóvá, de ugyanez a véleményem az étkezési időben reklámozott tamponokkal kapcsolatban vagy a hüvelygomba kezelésére alkalmas készítmények  vagy a körömgomba kezelésére alkalmas kenőcsök reklámozásáról is.

Igen tudom, hogy csak akkor lehet a reklámot sugározni, amikor a tv előtt ül az a célközönség, akiknek ajánlják a portékát, de nem lehetne valamilyen ésszerű kompromisszumot kötni. Mert régen hogyan is volt abban az átkos múlt évezred 80-as évek végi, 90-es évek eleji időszakában ? Emlékszem, hogy ment a film, amit teljesen végig lehetett nézni ( esetleg egy reklámmal a félidejében ), majd a film végén megjelent felirat: reklám, és adtak egy 5-8 perces reklámot, majd keződött a másik műsor.

A szájápolás-szájhigiénia reklámot, melyben fogkrémet reklámoztak, nem úgy próbálták népszerűsíteni, hogy véres köpeteket nézettek velünk, melyeket akkor köpnek bele egy mosdókagylóba, hanem úgy, ahogyan egy kultúrállamhoz illő, de a tamponreklám sem ilyen vulgáris volt ( nő fehér szoknyában a menzesz idején amikor egy hölgybuli elején a taxiba beszáll a barátnői orra elé helyezve formás popóját amikor kitekint a gépkocsi tetőablakán.

Sorolhatnám napestig, mi nem tetszik a reklámokban, kitérhetnék a mostani politikai plakátok mocskos és lejárató tartalmára és említhetném a műsorszámok rejtett termékmegjelenítéseit, amit már hamarosan ismét betilthatnak egyes országokban, mert a vásárlási manipuláció hatalmas fegyvere, de nem teszem, mert a negatív reklám is reklám. Én pedig nem akarom reklámozni a reklámot se pozitív, se negatív hírveréssel, ahogyan ezt teszi hazánkban a celebek után szabadon némely politikus azt gondolva, hogy majd jól lejáratja ellenlábasát.

Hamarosan elszabadul hazánkban azonban a még szemetebb reklámhadjárat , a választási mocsokságok fegyvertárával tetézve, úgyhogy az elkövetkező hetek bővelkedni fognak gyomorforgató országértékelés elemzésekkel és választási hazugságokkal.

Lehet, hogy inkább mégis az elmebeteg férfi reklámját kellene inkább néznem, attól ugyanis csak maximum azt érem el, hogy elmegy a kedvem azt az üzletet meglátogatni, de ha a héten induló kampányok reklámjaira gondolok, mi lesz  majd, akkor már az országban sem lesz kedvem maradni…..

Pedig Gyurcsány Úr szerint inkább másnak kellene a keleti széllel eltávozni . Reméljük Orbán Úr válasza sem marad majd el  és jól megmondja a paksi 80 millióról a véleményét, meg a libatartásról is lesz egy-két keresetlen szava, nem beszélve a lótartó gazdákról, hiszen Ő már nyergelne és nyargalna keletre az országértékelője szerint.

Hírek, sporthírek, politika, tudomány, celeb, az élet dolgai itt >>>

Szólj hozzá!

Címkék: reklám

A bejegyzés trackback címe:

https://kozpontban.blog.hu/api/trackback/id/tr155818759

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása